pondělí 4. května 2015

Horní koupelna

Naše horní koupelna je krásná. Je sice malinká, ale zařízená přesně podle mých představ. Já tam mám vanu a Honza sprchu.
Nemuseli jsme se vypořádávat s umístěním pračky a bojleru, protože ty jsou ve spodní koupelně.
Možná je trochu tmavší (vždycky se mi líbily břidlicové obklady), ale má velké okno, ze kterého jsou vidět stromy na vedlejším volném pozemku a rudé západy slunce.
Naše horní koupelna je opravdu krásná. Má jen jednu chybu.
Zatím je imaginární...
Takže plánujeme.
Dneska jsem si rozkreslila tři varianty. Trochu je tu popíšu.

Takhle "horní koupelna" vypadala při naší první prohlídce. Teď je stav mnohem horší. K oknu vede jen úzká ulička.


Současný stav (když teda nepočítám skříň, regály a podlahu zaplněné věcmi, které zatím tuto místnost okupují). 270cm na 250cm.
Výklenek vpravo je komín.

Varianta s posunutými dveřmi.
Vana pod oknem, poměrně malý prostor pro záchod (v tom rohu je navíc malinko zkosená stěna), umyvadlo vedle vany, sprcha vpravo vedle dveří. Výklenek za komínem bychom museli zazdít. Radiátor (asi žebříček) za dveřmi.

Varianta s menší sprchou.
V předchozí variantě měla sprcha 120cm, tady má 100cm. Trochu mi tu vadí blízkost záchodu a umyvadla, kde budou třeba i kartáčky. Líbí se mi využití výklenku na úložný prostor (police nebo skříňka). Žebříček na komíně.

Zatím vítězná varianta :-)
Vana opět pod oknem, vedle ní umyvadlo, takže si budu mít kam odkládat knížky. Sprcha od vany oddělená sklem, od záchodu příčkou. Sprcha je teď největší - 140 cm. Výklenek opět využit. Vzdálenost wc a umyvadla dostatečná, zároveň to není to první, co uvidíte při vstupu (jako u první varianty). Šly by sem umístit dva žebříčky, případně jeden nahradit dalším úložným prostorem...































Papíry jsou trochu pomačkané, dostaly se do rukou dětem :-)
Tak která varianta je nejlepší?

3 komentáře:

  1. Dobrý den,
    včera jsem náhodou narazila na Váš blog, celý jsem si ho s chutí prohlédla. Když my dávali dohromady starý dům, tak jsem o blogování ještě nic nevěděla, škoda, je to krásný průřez obdobím budování a vylepšování, postřehů a situací, na které jsme už i zapomněli. Na idnes bydlení byl včera uveřejněn článek o prodeji bytu Jackie Kennedyové a Onassise, kde je více koupelen a mj. varianta vana, umyvadlo a wc v jedné linii, přiznám se, že mi to nepřijde pro každodenní život praktické, ale pro druhou koupelnu proč ne http://bydleni.idnes.cz/foto.aspx?r=dum_osobnosti&c=A150801_212448_dum_osobnosti_rez&foto=REZ5cf6cd_profimedia_0250729475.jpg
    To jen k Vaší variantě wc vedle umyvadla ;-)
    Moc držíme palce, ať se daří!
    Jitka

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji za milý komentář :-) Pořád ještě mi přijde, že cíl je v nedohlednu a práce až nad hlavu, ale zatím nás to baví :-D jdu se podívat na ten článek, děkuji za tip. Krásný den

    OdpovědětVymazat
  3. Jako ono to vždycky vypadá, že ten cíl je v nedohlednu. Pamatuji si, že když jsem montoval záchod právě taky ve druhé koupelně, kterou máme teda ve sklepě a slouží spíše jako prádelna, tak jsem si říkal, že to snad není možné, že se blížíme ke konci. Člověku pak spadně vždycky obrovský kámen ze srdce, že :)

    OdpovědětVymazat